سئو سایت فروشگاهی گام به گام

راهنمای سئوی فروشگاه اینترنتی از پیش‌نیاز تا اجرا

علاوه بر صفحات محصول و دسته بندی، شما باید یک صفحه درباره ما و صفحه تماس با ما در سایت خود داشته باشید. این صفحات به خریداران و موتورهای جستجو اطلاع می دهند که شما معتبر و قابل اعتماد هستید، بنابراین این صفحات را نادیده نگیرید. با جست و جو در گوگل می توانید در مورد هر مبحثی که مشکل داشتید، اطلاعات کافی به صورت مقاله و فیلم کسب کنید. این آموزش های با جزییات همراه نیست و فقط کلی گویی در خصوص هر مبحث انجام می شود و عملا شما آموزش سئو کاربردی را فرا نمی گیرید. همچنین فردی که تازه می خواهد پا در این مسیر بگذارد باید بدانید از کجا شروع کند و تمرکز اصلی را روی چه مسائلی داشته باشد.

سایت‌های فروشگاهی بیشتر به کلمات کلیدی تجاری که قصد خرید را نشان می‌دهند اهمیت می‌دهند. همچنین می‌توانید برای افزایش اعتبار دامنه، ترافیک و تبدیل، محتوای با کیفیتی برای فروشگاه اینترنتی خود ایجاد کنید. محتوا به عنوان یکی از عوامل مهم در سئو، نقش حیاتی در جذب کاربران و بهبود رتبه سایت فروشگاهی دارد. باید محتوای با کیفیت، اصیل و مرتبط با محصولات و خدمات شما را ایجاد کنید. استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، ایجاد محتوای متنوع (مقالات، ویدیوها، نقد و بررسی‌ها و …) و اشتراک محتوا در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند تاثیر بزرگی در سئوی سایت داشته باشد.

توضیحات متا باید مختصر و جذاب باشد و کلمه کلیدی را در خود جای دهد. توضیحات متا به صورت غیرمستقیم بر نرخ کلیک(CTR)تاثیر می‌گذارد، بنابراین باید به گونه‌ای نوشته شود که کاربران را به کلیک روی لینک شما ترغیب کند. همچنین، از آنجایی که گوگل معمولاً فقط کاراکتر از عنوان را نمایش می‌دهد، باید توجه کنید که عنوان شما در این محدوده باشد. امیدوارم این مقاله توانسته باشد در زمینه نکات فنی و سئو تکنیکال فروشگاه اینترنتی به شما یاری نماید. ریسپانسیو کردن سایت باعث خواهد شد فروشگاه شما در تمام دستگاهها به خوبی مشاهده شود.

در ماه مه ۲۰۲۱، گوگل معیارهایی را برای سنجش سرعت سایت معرفی کرد و از سرعت سایت به عنوان یکی از فاکتورهای سئو و رتبه بندی رونمایی کرد. با این کوئری؛ تمام صفحاتی که به کلمه کلیدی مربوط می‌شوند؛ لیست می‌شوند. در بین صفحاتی که لیست شده‌اند بررسی کنید که بیش از یک صفحه سایتتان برای یک کلمه کلیدی بهینه نشده باشد. با اینکه این یک قانون کلی مناسب است (مخصوصا برای سایت‌های فروشگاهی کوچکتر)، اما همیشه تنظیم ساختار آدرس‌ها به این صورت امکان‌پذیر نیست، به خصوص برای سایت‌های بزرگ. به یاد داشته باشید، گوگل صفحات را براساس الگوریتم رتبه‌بندی می‌کند. درصورتی که هیچ محتوای متنی در صفحه نباشد فقط باعث زحمت الگوریتم می‌شود.

برای مقابله با فروشگاه‌های اینترنتی بزرگ مثل دیجی‌کالا استراتژی‌هایی وجود دارد که در ابتدای این آموزش به آن‌ها اشاره کرده‌ام. صفحات یتیم چه هستند؟ صفحاتی که هیچ لینک داخلی به آن‌ها داده نشده است. اگر مناسب نیستند؛ حذف شوند و اگر محتوای مناسبی دارند؛ به آن‌ها لینک داده شود. فقط از عنوان دسته‌بندی (برای صفحات دسته‌بندی) و از عنوان محصول (برای صفحات محصول) استفاده کنید. هنگام انجام این کار، راهی برای بهینه‌سازی واقعی هر صفحه وجود ندارد.

به عنوان مثال اگر محتوای سایت فروشگاهی شما در مورد کفش کوهنوردی است، باید نام و متن جایگزین تصویر نیز به این موضوع مرتبط بوده و کلمه کلیدی همین حوزه باشد. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط با صفحه در عنوان و توضیحات متا، این اطمینان را به گوگل و مشتری می دهد که این صفحه دقیقا به همین موضوع سرچ شده پرداخته است. استفاده از کلماتی مثل بهترین، ارزان ترین، ارسال رایگان، فروش فوق العاده و .. کلمه‌ی SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization است که می‌توان آن را به بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو ترجمه کرد. البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند. بنابراین، داشتن یک سایت فروشگاهی بهینه‌شده برای موبایل برای سئو بسیار حیاتی است.

یکی دیگر از نکات مهم در سئوی سایت فروشگاهی، نوشتن محتوا با طول مناسب است. به طور کلی قانون خاصی برای طول یک محتوا وجود ندارد، اما آمار نشان می دهد که وب سایت هایی با طول محتوای بیشتر، اصولا رتبه بهتری دارند. اما باید به این نکته هم توجه کنید که طول محتوا به موضوعی که در مورد آن می نویسید نیز بستگی دارد. خدمات سئو فروشگاهی یعنی بهینه کردن سایت یا فروشگاه برای موتورهای جستجو با کمک تکنیک های مختلف. زمانی که اقدام به سئو سایت کردید، به مرور زمان میزان ترافیک سایت را افزایش خواهید داد.

سئو سایت فروشگاهی، مسئله‌ای بسیار مهم برای کسب و کارها است زیرا به افزایش بازدید در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می‌کند. دریافت ترافیک سایت فروشگاهی از نتایج جستجوی ارگانیک به شما کمک می‌کند هزینه کمتری برای بازاریابی پرداخت کنید. در این مقاله، هر آنچه برای سئو سایت فروشگاهی خود نیاز دارید را به شما آموزش دادیم. در مقاله آموزش سئو سایت های فروشگاهی، به اهمیت سئو سایت شاپ برای رتبه ‌بندی و جذب بازدیدکنندگان پرداخته شد. ما به تفصیل راهکارها و روش‌ های بهینه ‌سازی محتوا، لینک‌ سازی، بهبود تجربه کاربری و بهینه‌ سازی برای موبایل را مورد بررسی قرار دادیم.

البته با تعهد به نوشتن مطالب منحصربه فرد و استفاده از تکنیک های پیشرفته سئو مانند استفاده از تگ کنونیکال ( canonical )، می‌توانید تا حد زیادی این مشکل را برطرف کنید. پس از انتخاب کلیدواژه‌ها، مرحله ی بعد آگاهی از میزان رقابت در آن کلیدواژه برای تصاحب صفحه اول نتایج گوگل (SERP) است. اگر نحوه ثبت نام در این دو سایت را نمی دانید، پیشنهاد می کنیم، مطلب " ثبت فروشگاه در ایمالز " را مطالعه کنید. در مطلب " آموزش ریدایرکت 301 در وردپرس " به شما یاد داده ایم که چطور صفحات سایتتان را ریدایرکت کنید. اگر برچسبی دارید که صفحه آن هیچ مطلب مفیدی ندارد، آن را حذف کنید؛ چرا که با این کار فقط بودجه خزش گوگل را از دست خواهید داد.

این آموزش، یک شکل پیشرفته‌تر از آموزش سئو است که نیاز به درک اولیه اصول سئو و توسعه وب سایت دارد. در طول آموزش کاربردی سئو وب سایت، شرکت‌کنندگان نحوه انجام ممیزی وب سایت، تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی داخلی صفحات، تولید و بارگذاری محتوا، ساخت لینک و بهینه سازی عملکرد وب سایت را یاد می‌گیرند. آن‌ها همچنین یاد می‌گیرند که چگونه از ابزارهای سئو برای نظارت بر ترافیک وب سایت، بررسی رتبه بندی کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل داده‌های وب سایت استفاده کنند. یکی دیگر از نکات آموزش سئو سایت های فروشگاهی، بهینه سازی عنوان و متادیسکریپشن است. عنوان صفحات سایت فروشگاهی شما و توضیحات متا هر صفحه می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری داشته باشد.

معماری عمیق کاربر را برای زمان بیشتری روی سایت شما نگه می‌دارد، اما ریسک گیج و کلافه شدن او را بالا می‌برد. معماری سطحی هم دسترسی‌های سایت شما را ساده‌تر نگه می‌دارد و به صرفه‌جویی در بودجه خزش هم کمک می‌کند. بهتر است بر اساس نیازهای سایت خود و نوع مخاطب، ساختار مناسبی برای سایت‌تان بچینید. پس بهتر است حتی‌الامکان از قالب‌های سبک و بهینه برای سایت‌های فروشگاهی استفاده کنید. در مقاله «بهترین قالب‌های راست‌چین فروشگاهی» لیستی از این قالب‌ها را معرفی کرده‌ایم. هنگام انتخاب آدرس صفحه محصول و صفحه دسته بندی، این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید.

با استفاده از محتواهای پایه و پیوندگرا، ارتباطات محتوایی را تقویت کرده و به کاربران و موتورهای جستجو پیام‌های واضح‌تری ارسال کنید. این روش به شما کمک می‌کند تا در نتایج جستجو برتر قرار بگیرید، رتبه سایت خود را افزایش دهید و بهبود قابل مشاهده در ترافیک و فروش خود داشته باشید. شما می‌توانید از آن برای تحقیقات کلمات کلیدی، تحقیق رقبا و موارد دیگر استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که ابزارهای دیگر خارجی و حتی ایرانی نیز هم وجود دارند که به شما و نحوه سئو سایت فروشگاهی کمک کنند. بیشتر روش های گفته شده برای سئو سایت فروشگاهی را خودتان می توانید انجام دهید.

جالب است بدانید، علاوه بر کلمات «خرید» یا «فروش»، عبارات دیگری هم هستند که هدف از جستجوی آن‌ها معمولا برای خرید است. از بین فرمت‌های مختلف تصاویر، JPEG رایج‌ترین و بهترین فرمت برای عکس‌های محصولات است؛ چون هم حجم کمی دارد، هم کیفیت آن مناسب است. اگر تصویرتان پس‌زمینه شفاف یا جزئیات زیادی دارد (مانند لوگوها) فرمت PNG انتخاب بهتری است، ولی خب حجم آن کمی بیشتر از JPEG است. از آن‌جایی که احتمال همنوع‌خواری یا کنیبالیزیشن کلمات کلیدی در صفحات محصولات مشابه زیاد است، بهتر است مفهوم کلیدی را با استفاده از کلمات کلیدی لانگ تیل و خاص محصول تکمیل کنید. علاوه بر چیدن یک ساختار ساده برای سایت، استفاده از بردکرامب هم به کاربران و ربات‌های گوگل کمک می‌کند که بدانند دقیقاق در کجای سایت شما هستند و گشت‌وگذار را برایشان راحت می‌کند. دامنه آدرس منحصر‌به‌فرد سایت شماست که کاربران با جست‌وجوی آن در مرورگرهایشان، به سایت شما می‌رسند.

فقط اینکه در هر صفحه دسته بندی میتوانید در یک بخش توضیحات متنی درباره نوع کالاهای این دسته بندی بنویسید. یکی از استراتژی‌هایی که در سایت‌های فروشگاهی باید داشته باشید، نوشتن محتوای یونیک برای محصولات است. محصولاتی که در سایت قرار می‌دهید، احتمالا در فروشگاه‌های دیگری هم به غیر از سایت شما وجود دارد؛ تنها چیزی که سایت شما را از سایر سایت‌ها متمایز می‌کند، محتوا است. از آنجایی که بسیاری از فروشگاه‌ها از محتوای کپی استفاده می‌کنند، با نوشتن توضیحات محصول اختصاصی می‌توانید یک قدم از آن‌ها پیشی بگیرید. با این کار نه تنها رتبه سایت در گوگل بهبود پیدا می‌کند، بلکه کاربران نیز ارزش بیشتری برای سایتتان قائل می‌شوند.

شما می توانید ببینید که محصولات شما تنها چند کلیک با صفحه اصلی شما فاصله دارند و این امر باعث می شود خریداران به راحتی و به سرعت آنچه را که به دنبال آن هستند، پیدا کنند. بهتر است بدانید که در طراحی سایت فروشگاهی، اگر معماری آن اصولی و مناسب نباشد، آتوریتی صفحه اصلی بین صفحات سایت شما به صورت بهینه و یکسان تقسیم نمی شود. سئوی سایت فروشگاهی یک فرآیند پیچیده است که نیازمند توجه و استراتژی‌های مشخص است. با پیگیری مسیر حرفه‌ای و گام به گام سئوی سایت فروشگاهی، می‌توانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود داده و هدف‌های تجاری خود را دستیابی کنید. با توجه به رقابت شدید در بازار آنلاین،بهبود قابلیت دیده شدن و جذب ترافیک می‌تواند نقش حیاتی در موفقیت فروشگاه آنلاین شما داشته باشد. بنابراین، انجام مراحل سئوی مذکور با دقت و پیوستگی می‌تواند به رشد و توسعه کسب و کار آنلاین شما کمک کند.

بلکه هدف اصلی ما، آشنایی دوستان متممی با کلیات SEO و برخی از پایه‌ای‌ترین تکنیک های سئو است. تا هم بتوانند کارهای ساده‌ و اولیه‌ی سئو برای سایت یا وبلاگ خود را مدیریت کنند و هم در صورت علاقه، مسیری برای مطالعه و یادگیری بیشتر سئو پیش روی آنها ترسیم شود. برای اینکه مطمئن شوید فروشگاه شما موبایل فرندلی است یا نه می‌توانید از گوگل کمک بگیرید. اگر شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید نمی توانید این حجم مخاطب بزرگ را نادیده بگیرید. اما اعلام کنید که این محصول به اتمام رسیده و پیشنهادات مرتبطی را به بازدید کننده ارائه دهید .

هنگامی که کلمه کلیدی مناسب خود را پیدا کردید، نوبت به استفاده از این کلمات می‌رسد. یکی از ساده‌ترین فرمول‌ها ولی در  عین حال درست‌ترین و کارآمدترین فرمول‌‌ها در خصوص چگالی کلمات کلیدی در متن این است که ۱ درصد از متن خود را کلمات کلیدی و یا مترادف‌های آن تشکیل دهند. به عنوان مثال هنگامی که شما در خصوص انتشار ریپورتاژ آگهی متن ۱۰۰۰ کلمه ای را نوشتید می‌توانید معادل یک درصد یا ۱۰ بار از کلمه کلیدی ریپورتاژ آگهی یا متراف‌‌های آن استفاده کنید. فرض کنید که شما برای یکی از صفحات سایت خود یک محتوای ویدئویی تهیه کرده­اید. در مثالی دیگر فرض کنید که شما در شبکه­های اجتماعی فعالیت می‌­کنید و محتوایی را که تولید می­‌کنید به اشتراک می­‌گذارید.

بنابراین کافیست این بخش را بگونه ای طراحی کنید که کاربر به راحتی با این قسمت از صفحه محصول آشنا شده و سوالات خود را بنویسید. حال با جواب دادن به این سوالات هم یک بخش پرسش و پاسخ برای کاربران دیگر بوجود آمده و هم محتوای یونیک تولید کرده اید. اما دو مورد از آنها برای وب سایت های فروشگاه اینترنتی بسیار مهم هستند. اگرچه غول جستجوی گوگل در حال حاضر نیز بسیار خوب است، اما هنوز هم نیاز است تا ما جهت درک بیشتر محتوای وب سایت ما به این موتور جستجو کمک کنیم. اگر شما یک فروشگاه اینترنتی دارید پیشنهاد میکنم این مقاله را تا انتها بخوانید و سپس حتما آن را بوکمارک کنید تا در مراجعات بعدی به راحتی وارد این صفحه بشوید. من مطمئنم مطالبی که در مورد سئو فروشگاه اینترنتی در این مقاله نوشته ام نیازمند مراجعه مجدد شما به این صفحه می باشد.

مجدداً با مشاهده لینک سایت شما در توضیحات محتواها، مخاطبان وارد سایت شما می­‌شوند. مطابق تعریفی که در جلسه اول ارائه دادیم، سئو خارجی به مجموعه اقداماتی می­‌گویند که خارج از صفحات سایت انجام می­‌دهم که باعث بهینه شدن سایت می­شود. اقدامات و موارد بسیار زیادی در زمینه سئو داخلی وجود دارد که می‌­توانید انجام دهید و با این کار رتبه سایت خود را بهبود ببخشید. گوگل با استفاده از الگوریتم­‌های بسیار پیچیده­ای که برای خود تدوین کرده،‌ رفتار کاربران را بررسی می­‌کند و با همین الگوریتم‌­ها متوجه عملکرد یک سایت می­‌شود. در سال­‌های اخیر بروزرسانی­‌هایی که گوگل برای الگوریتم­‌های خود داشته،‌ تمرکز خود را برای نشان دادن بهترین نتایج به مخاطبان بوده است.

اما اگر هیچ تجربه‌ای در طراحی وب ندارید، ممکن است این کار در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد. در این مقاله جامع و گام‌به‌گام، یاد خواهید گرفت که چگونه اولین وب‌سایت خود را بدون نیاز به دانش تخصصی بسازید. چیزی که نیاز دارید، کمی زمان، تمرکز و رعایت نکاتی است که در ادامه توضیح خواهیم داد. مثلا ممکن است محصولی با نام “میز تلویزیون سامسونگ” در دو دسته بندی “میز تلویزیون” و “سامسونگ”  قرار بگیرد. ممکن است CMS و فروشگاه ساز شما برای این محصول دو آدرس مختلف مانند زیر ایجاد نماید. محتوای تکراری داخلی یک مشکل مکرر در بسیاری از صفحات یک فروشگاه اینترنتی است.

به این دلیل است که وقتی کلمه کلیدی اصلی خود را در توضیح متا قرار می‌دهید، گوگل آن را در نتایج جستجو پررنگ می‌کند. در استراتژی سئو سایت فروشگاهی خود برای تمام صفحات دسته‌بندی خود توضیح متا براساس کلمات کلیدی بنویسید، سپس همین کار را با صفحات محصول خود انجام دهید. در واقع، هر چیزی که توسط کاربر در موتور جستجو وارد و جستجو شود، یک کلمه کلیدی به حساب می‌آید؛ حال فرقی نمی‌کند یک کلمه باشد، مثل گیتار یا یک عبارت مثل، خرید گیتار برقی. با توجه به این مساله، اولین قدم برای سئو سایت فروشگاهی، پیدا کردن و انتخاب کلمات کلیدی مناسب است. خرید آنلاین یکی از روش‌های رایج دسترسی به کالا و محصولات مختلف در دنیای امروز است که فروشگاه‌های اینترنتی بستر انجام آن هستند. موفقیت این فروشگاه‌ها پس از طراحی سایت فروشگاهی خلاق و استاندارد تا حد زیادی به بهینه‌سازی یا سئو (SEO) آن وب‌سایت بستگی دارد.

در برخی موارد، بسته به شرایط خاص، این زمان می‌تواند کوتاه‌تر یا طولانی‌تر باشد. مهم‌ترین نکته این است که آموزش گام به گام سئو یک فرآیند پیوسته و مداوم است و برای حفظ و بهبود رتبه‌ها، باید به بهینه‌سازی وب‌سایت و تولید محتوا به طور منظم ادامه دهید. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) هنر علمی بهینه سازی وب سایت شما بر اساس کلمات کلیدی خاص برای رتبه بالاتر در نتایج جستجو مانند گوگل است. بهینه‌سازی سئو سایت‌های فروشگاهی باارزش‌ترین اقدام است زیر سئو سایت‌های فروشگاهی یکی از بالاترین نرخ‌های بازگشت سرمایه را در بین کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ دارند. اما متاسفانه بسیاری از کارفرمایان و مدیران فروشگاه‌ها نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند. در این مطلب قصد داریم نحوه سئو سایت فروشگاهی را به صورت بخش به بخش توضیح دهیم.

شما اگر قصد دارید مشتریان تان فقط یکبار از فروشگاه اینترنتی تان خرید کنند، نیازی به این کار ندارید. اما اگر هدف شما این است که مشتریان خودتان را یک مشتری دائمی و وفادار سازید و همچنین تبلیغات دهان به دهان را در بین مشتریان و سایر آشنایان آنها رواج دهید باید روی برندسازی خودتان کار کنید. آموزش سئو برای هرکسی که می‌خواهد یاد بگیرد چگونه یک وب سایت را برای موتورهای جستجو بهینه کند، ترافیک وب سایت را بهبود بخشد و رتبه سایت را افزایش دهد، مناسب است. این افراد می‌توانند صاحبان وب سایت، وبلاگ نویسان، بازاریابان دیجیتال، نویسندگان محتوا، صاحبان مشاغل و افراد علاقه‌مندی که می‌خواهند به عنوان متخصص سئو فعالیت کنند، باشند. هدف از سئو، ارتقای رتبه وب سایت در نتایج جستجو برای کلمات کلیدی مرتبط است.

این مقالات می‌توانند جنبه‌های مختلف سئو را پوشش دهند، مانند تحقیق کلمات کلیدی، سئو On-page، سئو فنی، ساخت لینک و بازاریابی محتوا. با مطالعه مقالات آموزشی، افراد می‌توانند پایه محکمی از دانش سئو به دست آورند و از آخرین روندها و تغییرات در صنعت مطلع باشند. علاوه بر این، بسیاری از مقالات آموزشی مثال‌های عملی، مطالعات موردی و راهنمای گام به گام ارائه می‌دهند که می‌تواند به افراد کمک کند تا استراتژی‌های سئو را به طور موثر اجرا کنند. به‌طورکلی، مقالات آموزشی می‌تواند، منبع ارزشمندی برای هرکسی باشد که به دنبال یادگیری و بهبود مهارت‌های سئوی خود است. ساختار پیلار کلاسترینگ به شما کمک می‌کند تا سایت خود را سازماندهی کرده و بهبود سئو را تسهیل کنید.

شاید بگویید که دیجی کالا رقیب من است، اما تحلیل رقبا یکی دیگر از موارد سئو سایت فروشگاهی بود. زمانی که به سایت دیجی کالا مراجعه کردید با توجه به محصولات خود اقدام به جستجو کنید. سپس ببینید برای مثال پیراهن مردانه پشمی را با چه کلمات کلیدی دیگری در فروشگاه خود استفاده کرده است. همچنین این موضوع را نیز بررسی کنید که هر محصول را در چه دسته ای و با چه عنوانی قرار داده است. از مهم ترین مراحل سئوی سایت فروشگاهی را می توان پیدا کردن کلمات کلیدی دانست. کاربران فضای اینترنت، همیشه از کلمات خاصی در جستجو های خود استفاده میکنند.

منظور از نرخ تبدیل، درصدی از کاربران است که اقدام مورد نظر ما را انجام می‌دهند؛ حال این اقدام می‌تواند خرید محصول، دانلود یک فایل یا پر کردن فرم خاصی در سایت باشد. هر چقدر نرخ تبدیل سایت بیشتر باشد، تعداد مشتریان نیز افزایش پیدا می‌کند. گوگل با بررسی و تحلیل این کلمات متوجه می‌شود که هدف جستجوی کاربر (Serach Intent) چیست و به دنبال پیدا کردن چه صفحاتی است. هنگام جستجوی کلمه کلیدی برای سایت، باید به شیوه تفکر مشتریان بالقوه خود توجه نمایید و ببینید به دنبال جستجوی چه عبارت‌هایی در گوگل هستند. از آنجایی که کلمات کلیدی طولانی یا Long Tail رقابت کمتری دارند، خیلی راحت می‌توان در آن‌ها رتبه گرفت.

برهمین اساس، از محتوای باکیفیت برای هدایت ارگانیک ترافیک و لینکسازی داخلی هدفمند می‌توان استفاده کرد. شما در صفحه محصولات یا دسته‌بندی نهایت بر روی دو کلمه کلیدی مهم سرمایه‌گذاری کنید. بقیه باید در بخش بلاگ کار شوند و براساس استراتژی سئو سایت فروشگاهی محتوا تولید کنید. از سوی دیگر، استراتژی سئو سایت فروشگاهی در مرحله اول نیاز به پایه‌سازی اولیه دارد. پس کسب رتبه لازم برای کلمات کلیدی هدف به بهینه‌سازی نرخ تبدیل و افزایش نرخ کلیک بپردازد. با در نظر گرفتن این موضوع، درک بهترین شیوه‌های سئو سایت فروشگاه می‌تواند به تغییر و بازگشایی سرمایه شما کمک کند.

برای محصولات ناموجود خود یک صفحه  مناسب و گوگل فرندلی ایجاد نمایید. هزینه‌ای که برای بهینه‌سازی سایت پرداخت می‌کنید، با توجه به حوزه کسب و کار و محصولاتی که دارید متفاوت خواهد بود. برای مثال، هزینه سئو پر رقابت (کلماتی که رقابت زیادی دارند) بیشتر از سئو کلمات کم رقابت است و نیاز به زمان بیشتری دارد. هر چقدر سایت شما سریع‌تر بارگذاری شود، کاربران تجربه بهتری خواهند داشت و سایت را ترک نمی‌کنند. روش‌های مختلفی برای بهینه‌سازی سرعت سایت وجود دارد که از مهمترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

در ضمن به اعتقاد خیلی از برنامه نویسان، Https بودن سایت می تواند در سئو سایت فروشگاهی بسیار مفید و کاربردی بوده و باعث جلب اعتماد کاربران شود. برای اینکه کابران بتوانند همیشه بهترین جواب را پیدا کنند،‌ گوگل یکسری قوانین و قواعد را تعیین کرده باشد که اگر هر سایتی این قواعد و قوانین را داشته باشد، در گزینه­‌های برتر در نتایج گوگل ظاهر خواهد شد. به این شکل کاربران همیشه بهترین و مرتبط ترین جواب را دریافت خواهند کرد. به عنوان تعریف کلی می­‌توان گفت که، سئو به معنی بهینه سازی سایت برای موتور­های جستجو از جمله گوگل، می­‌باشد. وب‌سایت‌های فروشگاهی؛ مستعد مشکلات تکنیکال بیشتری هستند و نیاز بیشتری به بهینه سازی تکنیکال دارند. در ادامه آموزش، به طور خلاصه توضیح می‌دهم که چه کارهایی باید انجام دهید.

به این ترتیب، ربات‌های گوگل راحت‌تر در وب‌سایت شما می‌چرخند و کاربران هم راحت‌تر جابه‌جا می‌شود. مسئلهٔ مهم بعدی که اتفاقاً باز هم در سرعت سایت و هم در تجربهٔ کاربری تأثیرگذار است، انتخاب قالبی است که از هر نظری خوب باشد. قبلاً در مقالۀ «آموزش ساخت و طراحی سایت فروشگاهی»، راجع به ۴ نوع هاست صحبت کردیم. درست مثل ساختن یک آسمان‌خراش بلند که قبل از بالارفتن تیرآهن‌ها، باید پی آن را اصولی و درست آماده کرد. برای مدیریت محصولات و صفحات دسته‌بندی سایت باید یک استراتژی مناسب داشته باشید. زمانی که یک محصول در سایت ناموجود می‌شود، حذف کردن آن گزینه خوبی نیست و بهتر است از روش‌های زیر استفاده نمایید.

Lsi چیست یک مفهوم برای درک ارتباط کلیدواژه­ها توسط موتورهای جستجو است. موتورهای جستجو با استفاده از سیستم یادگیری ماشین (AI) قادر هستند تا ارتباط بین کلمات کلیدی را تشخیص دهند. در تصویر بالا علاوه بر پیچیدگی بالای ساختار صفحات، توسعه صفحات نیز دشوار است. به عبارت ساده تر در صورت تمایل به تعریف دسته بندی جدید شما ناچار می‌‌‌‌‌‌شوید یک لایه جدید به منوی سایت خود اضافه کنید. هفتاد تا هشتاد درصد جستجوگران، به لینک‌هایی که به صورت تبلیغ (با پرداخت پول) توسط موتورهای جستجو از جمله گوگل، نمایش داده می‌شوند، نگاه نمی‌کنند.

زمانی که این محصولات افزایش پیدا کند، تعداد این صفحات نیز بیشتر شده و مدیریت و رسیدگی به محتواهای آنها نیز سخت خواهد شد. در نتیجه شما یک سایت فروشگاهی با تعداد بسیار زیادی از صفحات بلا استفاده و به اصطلاح زامبی پیج خواهید داشت. اما این را هم باید در نظر بگیرید که نباید یک آدرس چندین کلمه کلیدی را در بربگیرد. برخی تا 7 کلمه را نیز مجاز می دانند، اما بهترین راه، استفاده کمتر همه کلمات کلیدی در یک صفحه است. سعی کنید به جای استفاده از چندین کلمه کلیدی در یک صفحه، از پر جستجو ترین آنها چندین بار استفاده کنید.

ترکیبی از کلمات کلیدی کوتاه و بلند (Long-tail Keywords) می ‌تواند مفید باشد. این کلمات باید مرتبط و دقیق با محصولات و خدمات شما باشند و بهتر است که دارای حجم جستجوی قابل توجه و رقابت مناسب باشند. چگونه محتوای مناسب و بهینه را برای صفحات محصولات و دسته ‌بندهای سایت خود ایجاد کنید تا قابلیت نمایش در نتایج جستجو را داشته باشید. در بخش فواید و کاربردها و سئوالات متداول درباره محصول هم به صورت دقیق تر و همرا با جرئیات درباره محصول توضیح دهید. در ضمن می توانید این صفحه را با گذاشتن تصاویر مناسب و رعایت اصول سئو عکس، بهینه سازید. و نهایتاً در ۵۰ کلمه، جمع بندی نهایی خودتان را از محصول مورد نظر بنویسید.

برخی از وب مستران اعتقاد دارند که 3 الی 4 درصد حجم محتوا را باید کلمات کلیدی تشکیل دهد. اما ما به شما می گوییم که به موضوع محتوای خود نگاه کنید و به جای تکرار کلمات کلیدی، از کلمات کلیدی lsi یا مترادف استفاده کنید. علاوه بر نوشتن توضیحات برای هر محصول، باید برای هر دسته بندی نیز محتوای مفید، با طول مناسب و دارای کلمات کلیدی نیز آماده کنید. تولید محتوای ویدیویی نسبت به تولید محتوای متنی و تصویری، مدت زمان بیشتری کاربر را در یک صفحه نگه میدارد. از آنجایی که مشتریان در خرید آنلاین امکان مشاهده و لمس محصولات را از نزدیک ندارند، با تولید محتوای ویدیویی می توانید این تجربه را بصورت آنلاین برای آنها فراهم کنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/